Kas motivēja izvēlēties studijas LU Kuldīgas filiālē, nevis Rīgā?
Izvēlēties studijas LU Kuldīgas filiālē motivēja brīnišķīgā iespēja, ka viss ir realizējams tepat uz vietas! Tas ir ļoti būtisks faktors, ja studijas ir jāapvieno ar pilnas slodzes darbu, rūpēm par ģimeni, bērniem un citām ikdienas lietām. Uzreiz bija skaidrs, ka tas ir paveicams, atliek vien saplānot savu laiku! Iedvesmu un apstiprinājumu savai izvēlei studēt tepat Kuldīgā guvu arī no paziņām, kas tajā brīdī jau veiksmīgi studēja, apvienojot studijas ar darbu un pārējām sev svarīgajām lietām.
Vai studiju izvēle bija saistīta ar darba iespējām, vai personīgās izaugsmes iespējām, vai ģimenes apstākļu dēļ utt.?
Jā, studiju izvēle bija saistīta ar izvēlētajām darba iespējām, bet, pats svarīgākais, ar vēlmi būt šajā vidē un profesijā. Bērnudārzs (arī skola) noteikti nav tā vieta, kur var strādāt tikai strādāšanas pēc, lai saņemtu algu. Šis darbs ir jādara no sirds, skaidri jāredz mērķi, jābūt neizsmeļamai motivācijai! Ļoti būtisks ir fakts, ka jau studiju laikā varēju uzsākt strādāt profesijā. Tas vienlaicīgi bija gan izaicinājums, gan arī liels ieguvums iegūtās teorētiskās zināšanas uzreiz pielietot praktiski reālajā dzīvē, analizēt un izdarīt secinājumus pašai priekš sevis, smelties pieredzi no kolēģiem. Patiesībā, studiju prakses ir lieliska iespēja iepazīt izvēlēto profesiju realitātē. Tikai tad tu īsti saproti, ko tas nozīmē un vai tu tam esi gatava. Vai tas ir tavs aicinājums? Vai tev vispār patīk bērni un šajā gadījumā – mazi bērni?
Kā jūs raksturotu studiju kvalitāti, nodrošinājumu, vidi un darbinieku attieksmi filiālē?
Studiju kvalitāte bija ļoti laba, kas arī bija sagaidāms. Domāju, ka nav atšķirība, vai studijas notiek Rīgā vai kādā no filiālēm, prasības ir vienādas un arī studiju kvalitāte no pasniedzēju puses ir vienāda. Pasniedzēji bija ļoti pretimnākoši un atsaucīgi, par visu bija iespējams vienoties. Ar īpašu sirdssiltumu un pateicību atcerēšos savu kvalifikācijas darba vadītāju Baibu Kaļķi. Detaļās neiedziļināšos, bet tā nu dzīvē gadījās, ka tad, kad bija jāsāk rakstīt kvalifikācijas darbs, man bija ļoti negaidīts un smags posms personīgajā dzīvē. Bija tik grūti, ka sapratu – nespēju domāt, nespēju neko uzrakstīt un biju pilnīgā strupceļā. Pateicoties Baibas Kaļķes profesionalitātei un milzīgajam atbalsta plecam un pieejamībai vienas e-pasta vēstules attālumā, es varēju to paveikt. Ar šo gribēju pateikt, ka LU pasniedzējos sastopamas tik svarīgas īpašības kā cilvēcība, empātija, atbalsts, iedrošinājums. Paldies par to!
Tāpat tikai labākos vārdus vēlos teikt par filiāles darbiniekiem, īpaši par filiāles vadītāju! Vienmēr “tur roku uz pulsa”, kas rada tik svarīgo drošības sajūtu, ka viss būs kārtībā! Vienmēr par visu ir parūpējusies, par visu informējusi, atgādinājusi! Kuram pazudusi motivācija, to mazliet “sapurinājusi”, visus iedvesmojusi un atbalstījusi, radot vieglu un gaišu skatu uz nākotni! Ļoti svarīgi – likt noticēt katra studenta spējām un varēšanai! Tā ir Kuldīgas filiāles pievienotā vērtība! Paldies no sirds!
Vai jums bija ērti apvienot studijas ar darbu un citiem saviem pienākumiem?
Jā, ņemot vērā, ka filiāle atrodas tepat pilsētā, rokas stiepiena attālumā, studijas ar darbu un citiem pienākumiem apvienot bija diezgan viegli, atlika vien saorganizēt savu laiku un darāmos darbus.
Vai darba devējs jūs atbalstīja? Kādā veidā?
Studējot un vienlaicīgi strādājot pirmsskolā, darba devējs atbalstīja, nodrošinot brīvu studiju dienu un dodot iespēju studiju dienas darba stundas atstrādāt citā darba dienā.
Vai studiju pieredze, iegūtās profesionālās zināšanas ir pielietojamas un noderīgas darba pieredzē?
Protams, visas iegūtās zināšanas ir pielietojamas un noderīgas ikdienas darbā. Manuprāt, ļoti būtiski ir pie tā neapstāties un turpināt pilnveidot sevi un papildināt zināšanas, apmeklējot profesionālās pilnveides kursus un pieredzes apmaiņas programmas, sadarboties ar jomas kolēģiem, lasīt, klausīties, komunicēt, sadzirdēt vienam otru!
Kā jūs raksturotu pasniedzēju profesionalitāti un zināšanu pārnesi uz studentiem?
Pasniedzējus es noteikti raksturotu kā profesionālus, pieredzes bagātus un zinošus savā jomā un ne tikai. Gribētu piebilst, ka te, līdzīgi kā monētai, ir divas puses – ne tikai pasniedzējam ir jāprot dot, bet arī studentam ir jāprot ņemt. Ar pārliecību varu apgalvot, ka sajutu pasniedzēju atdevi un vēlmi atvēlētajā laikā sniegt mums maksimāli daudz. Nepilna laika studijas nav vairs vidusskola! Šeit cilvēkam jānāk ar skaidru mērķi studēt priekš sevis, nevis kā obligāto izglītību vai priekš vecākiem!
Kādi ir jūsu nākotnes plāni profesionālajā izaugsme, karjerā?
Mans šodienas un tuvas nākotnes plāns ir godam veikt man uzticētos pienākumus tā, lai pašai ir gandarījuma sajūta. Tālākos nākotnes plānus, visticamāk, pa plauktiņiem saliks laiks! Ne velti ir teiciens – nāks laiks, nāks padoms! Galvenais, lai mērķi, plāni un sapņi vispār ir, tad arī ir uz ko tiekties!
Citi pozitīvi ieguvumi studiju laikā?
Ieguvu vērtīgu pieredzi un domubiedrus, iemācījos organizētāk saplānot savu laiku un pārliecinājos, cik lielas ir manas darbaspējas! Priecājos par pašizaugsmi, iespēju iziet no komforta zonas, iepazīt pašai sevi!
Liels paldies, Inese, par interviju un sadarbību, lai darba prieks un mīlestība, kā arī neizsmeļama motivācija izaugsmei.